Pertemuan janggal Anwar Ibrahim dan Saiful Bukhari - MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

Politik, Ekonomi, Isu Terkini dan Viral, Insurans, Pekerjaan, Kewangan dan Maklumat Pelancongan di Malaysia.

Full Width Home Advertisement

Post Page Advertisement [Top]

Dato Seri Anwar Ibrahim (kiri) bersalaman dengan Saiful Bukhari Azlan (kanan) ketika penamaan calon.

PORT DICKSON: Walaupun terlibat dalam skandal sodomi yang sensitif 10 tahun lalu dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan berkata ia merasakan bersalaman dengan hari terakhir pada hari penamaan calon untuk pemilihan Port Dickson.

"Ia adalah masa yang panjang, ia berasa baik (untuk menggenggam tangannya). Kita mesti cukup matang dalam era demokrasi yang baru."Bagi saya, kita perlu bergerak ke hadapan dalam proses demokrasi sendiri," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas mengemukakan kertas pencalonannya untuk bertanding di pilihan raya kecil Port Dickson pada hari Sabtu (29 September).


Terdahulu, kedua-dua mereka berkongsi detik yang canggung apabila mereka berjabat tangan sebelum memasuki pusat pencalonan di Dewan Perbandaran Port Dickson. Sementara itu, Mohd Saiful berkata beliau tidak akan mengambil tindakan terhadap serangan peribadi, sambil mengekalkan bahawa dia tidak akan bercakap tentang kes Liwat II dalam kempennya."Tidak. Kisah saya tidak mengenai perkara ini, tetapi perkara lain, saya tidak mahu bercakap tentang masa lalu, kita mesti bercakap tentang masa depan.

"Kes itu telah diselesaikan, dia menerima pengampunan, apa lagi yang perlu dibincangkan?" katanya.Pada masa yang sama, Mohd Saiful melancarkan serangan tipis terhadap Anwar, mengatakan bahawa pilihan raya kecil Port Dickson telah dirancang untuk tujuan untuk menjadi Perdana Menteri."Pilihan raya ini direkayasa kerana salah seorang peserta ingin menjadi PM. Dia harus memberitahu rakyat Port Dickson mengenai dasarnya.


PRK Parlimen Port Dickson pada 13 Oktober 2018 menyaksikan pertembungan 7 penjuru.


"Para veteran dalam politik Malaysia, saya fikir mereka harus mula perlahan dan memberi ruang kepada generasi muda," katanya.Mohd Saiful berkata beliau akan menjelaskan mengenai manifesto pilihan raya beliau pada hari-hari akan datang semasa tempoh berkempen.

Pungutan suara, yang keempat diadakan sejak Pakatan Harapan memenangi pilihan raya 9 Mei, akan diadakan pada 13 Okt.Ia akan menyaksikan pertembungan tujuh penjuru antara Pakatan, PAS dan lima calon bebas - Tan Sri Isa Samad, Mohd Saiful, Stevie Chan Keng Leong, Lau Seck Yan dan Kan Chee Yuen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tun Dr Mahathir Official YouTube Channel

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Hicore Solutions