Bateri iPhone anda cepat kong? Ini mungkin puncanya - MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

Politik, Ekonomi, Isu Terkini dan Viral, Insurans, Pekerjaan, Kewangan dan Maklumat Pelancongan di Malaysia.

Full Width Home Advertisement

Post Page Advertisement [Top]


Sekiranya anda pernah mencari petua untuk memanjangkan hayat bateri iPhone, anda sudah pasti menemui petua yang berikut: matikan penerimaan e-mel. Alasannya: hayat bateri anda menyusut dengan drastik jika telefon anda memeriksa secara automatik e-mel baru setiap 15 atau 30 minit.

Itulah sebabnya selalu set akaun anda ke "manual," kerana kebanyakan orang lebih suka menerima e-mel apabila mereka ingin menerima e-mel bukannya setiap masa.






Walau bagaimanapun, selepas memasang iOS 11, saya perhatikan ada sahaja mesej baru yang sering muncul setiap kali saya membuka aplikasi Mel. Jadi saya menyemak tetapan akaun e-mel saya (yang, secara kebetulan, tidak lagi dijumpai dalam Tetapan> Mel) dan, sudah pasti, semua akaun saya telah ditetapkan untuk menerima secara auto!

Apa ni, Apple?


Tidak perlu dikatakan lagi, seperti yang diterangkan dalam petua untuk memanjangkan hayat bateri di iOS 11, anda lebih baik mematikan seting 'fetch'. Inilah caranya: ketik Tetapan> Akaun & Kata Laluan> Ambil Data Baru dan ubahnya ke Secara Manual.

Pernahkah anda perhatikan penurunan dalam hayat bateri selepas iOS 11? Jika ya, adakah anda menyemak akaun e-mel anda? Saya ingin tahu sama ada orang lain mengalami perubahan yang tidak dijangka (dan mungkin tidak diingini) ini dalam tetapan semula e-mel. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tun Dr Mahathir Official YouTube Channel

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Hicore Solutions