Malaysia Tolak LGBT - Tun Mahathir - MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

MulaBaru.com - Membina Malaysia Baharu

Politik, Ekonomi, Isu Terkini dan Viral, Insurans, Pekerjaan, Kewangan dan Maklumat Pelancongan di Malaysia.

Full Width Home Advertisement

Post Page Advertisement [Top]


PUTRAJAYA: Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberitahu Suruhanjaya Hak Asasi Manusia Malaysia (Suhakam) bahawa Malaysia mempunyai sistem nilai yang berbeza daripada yang ada di dunia barat.

Beliau berkata walaupun kerajaan bersetuju dengan Suhakam mengenai isu-isu tertentu, Malaysia tidak dapat menerima budaya lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan perkahwinan sejenis walaupun mereka dianggap sebagai hak asasi manusia di Barat."Suhakam telah mengemukakan usulnya kepada kami sekarang, termasuk salah satu pindaan kepada Akta Suhakam.


"Walaupun kami bersetuju dengan Suhakam (perkara-perkara tertentu), kita perlu mengingatkan Suhakam bahawa Malaysia mempunyai sistem nilai yang berbeza berbanding orang Barat."Sebagai contoh, kita tidak boleh menerima LGBT serta perkahwinan lelaki dan lelaki atau wanita dan wanita.


"Konsep keluarga tetap sama - bahawa ia (membentuk) pasangan dengan anak-anak mereka sendiri atau yang diterima pakai untuk dianggap sebagai keluarga," katanya selepas Jawatankuasa Kabinet Khas mengenai Pencegahan Rasuah (JKKMAR).


Selain itu, katanya, ia tidak akan dianggap sebagai sebuah keluarga.Pada bulan Julai, Suhakam dilaporkan berkata bahawa kerajaan mesti berdiri untuk semua orang manakala tegas menegakkan prinsip kesamaan dan tidak diskriminasi mengikut Perlembagaan Persekutuan.


Semua manusia termasuk golongan LGBT perlu diberi akses kepada antara lain, pendidikan, pekerjaan, perumahan dan perkhidmatan penjagaan kesihatan tanpa diskriminasi, kata Pengerusi Suhakam, Tan Sri Razali Ismail.


*Alhamdulillah. Syukur Tun Mahathir tegas tentang hal ini supaya budaya LGBT tidak diterima di Malaysia kerana melanggar naluri hakiki manusia dan memberi isyarat kepada Suhakam yang kononnya perjuang hak asasi manusia yang tiada batasan amat merbahaya kepada fabrik nilai murni orang Malaysia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Tun Dr Mahathir Official YouTube Channel

Bottom Ad [Post Page]

| Designed by Hicore Solutions